piata evenimentelor de business in vremuri de criza

Dupa cum bine stiti, ma zbat si eu cum pot prin aceasta minunata industrie a organizarii de evenimente. Din portofoliul meu nu puteau lipsi, bineinteles, si evenimentele de business.

Nu de mult, declaram pe la TV ca nu vad cum criza s-ar putea resimti puternic si in sfera mea de activitate, datorita proiectelor dedicate si modelate dupa actualele conditii vitrege de piata.

Am anticipat recesiunea pe piata evenimentelor de business, am trecut in stand by o serie de proiecte care nu-si regaseau finantarea in buzunarul sponsorilor mei, dedicand toate eforturile diviziei de business catre proiecte de actualitate, cu content dedicat crizei, din toate punctele de vedere.

Dupa succesul de care s-a bucurat HR Performance, ne-am gandit ca o serie de seminarii cu content foarte focusat pe anumite probleme cu care se confrunta companiile romanesti astazi, ar prinde bine … si audientei si consultantilor si noua. Nimic mai gresit.

Am inceput in forta marketarea seminariilor ca sa descoperim … ce? Ca majoritatea romanilor se considera experti in ceea ce fac si nu mai au nevoie de ajutor, de informatii suplimentare, etc. Romanii ori le stiu pe toate, ori nu-si pot permite costuri infime pentru a invata cum sa nu piarda sume enorme.

Nu ca n-am avea cazuri concrete in piata … spre exemplu in industria de Oil & Gas avem un gigant care se confrunta cu peste 10000 de litigii de munca din cauza implementarii eronate a unor politici de resurse umane. Mi-e si frica sa ma gandesc la sumele pierdute de companie.

Oare tu ca specialist, angajat de o companie privata sa implementezi anumite procese delicate, nu doresti sa ai toate elementele necesare pentru a-ti face treaba eficient? Raspunsul dat de mine a fost DA. Raspunsul din piata, din pacate, a fost NU.

Romanii se cred atotstiutori, fara un fundament logic. Si daca nu exista fundament logic …. atunci nu vad cum am putea construi o strategie coerenta.

Incerc sa raman totusi cu picioarele pe pamant si sa-mi indrept atentia catre un factor pe care nu-l luasem decat partial in calcul. Diminuarea drastica a costurilor pentru formarea angajatilor.

De ce spun partial? Pentru ca am anticipat o inconstienta la nivel decizional, dar in nici un caz nu ne imaginam ca la acest nivel.

Solutii? … sunt! Una ar fi refacerea strategiei, cealalta ar fi abandonarea proiectelor.

Cum noi am invatat sa fim optimisti, solutia pe care o vedem, cel putin momentan, este de a schimba ceva in strategie.

Asadar vom aborda problema audientei participante la eveniment din perspectiva gratuitatii. Teoretic ar trebui sa functioneze, luand in considerare ca participarea se va face numai in baza unor invitatii VIP, transmise unui target atent selectionat.

Si totusi venituri trebuie sa apara de undeva … de la sponsori evident, ca nu suntem ONG. Daca nu vor veni, nici o problema, inchidem divizia si noi, precum o vor face multi … va asigur, si sa vedem atunci ce o sa faca „expertii” nostri atotstiutori, fara informatii si ajutor in momente delicate cu care nu s-au mai intalnit.

Poate e spre bine toata nebunia asta pana la urma. Poate o pauza este exact ceea ce trebuia pietei pentru a intra pe un fagas normal, bazat pe fundamente logice si nu instincte primare.

Promit sa va tin la curent cu evolutia pietei, in masura in care imi voi permite sa fac publice informatiile.

Sa auzim de bine!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s